Oblepená krajina II

city in night

Bilboardy v Bratislave rastú ako huby po daždi. Žiaľ nie je  na Slovensku jediným mestom, ktorá trpí týmto problémom. Ale nie sú to len bilboardy, množia sa digitálne reklamy na obrazovkách v MHD, reklamné stojany na každom rohu. Všade je kopec reklám, mestá aj dediny. Na mhd zastávke je reklamou na FC Barcelona shop prelepený rozpis spojov. Na najlepší Bratislava guide odkazujúci leták dostávam počas prechádzky v parku už tretí týždeň.

Nedá sa to urobiť aj inak, znie moja otázka? Rozumiem potrebe zohnať si svojich zákazníkov. Myslím však, že je možné urobiť to aj s prihliadnutím na estetickú stránku nášho mesta. Bolo by skvelé, ak by sa nám podarilo neoblepiť si celú Bratislavu, celé Slovensko a rovno celú našu Zem. Trochu to celé pripomína izbu teenagera, ktorý si neoblepený priestor necháva asi len na okne, aby mu tam prechádzalo trochu denného svetla. Dobrý príkladom sú aj staré posilňovne oblepené nevkusnými plagátmi z kulturistických časopisov. Možno aj továrne, šatne a všetky miesta čisto mužského kolektívu, kde sa ženy objavujú aspoň na stenách.

Je to nevkusné a zabíja to všetku rokmi vybudovanú krásu naokolo. Chcem tým povedať, že si skutočne myslím, že by to šlo aj inak. Špeciálne dnes v dobe online reklamy. Funguje výborne a osvedčila sa ako najúčinnejšia a dovolím si tvrdiť, že všetko ostatné má v porovnaní s ňou minimálny účinok. Reklamy a  bilboardy na uliciach človek už poctivo selektuje. Podvedome, proste to už nie je schopný vnímať?

Stará sa o túto otázku a problematiku nejakým spôsobom náš štát, naše mestá? Sú nejaké oficiálne opatrenia, obmedzenia? Alebo je im úplne jedno, že si oblepíme celú krajinu. Predsa sa za to platí… Štáty kde im na tom, ako ich mestá vyzerajú záleží  a ja viem, že sa to dá a funguje to. Zostáva mi iba veriť, priať si a dúfať, že sa to aj u nás pohne správnym smerom.