Dôvodov, prečo ste si zvolili cestu vlastného podnikania môže byť viac. No nie všetky z nich však musia byť dostatočne silné na to, aby vám dali silu pokračovať aj v časoch, keď sa vám nebude dariť. Odhaľte, ktoré dôvody na podnikanie sú slabé a ktoré naopak udržia vaše podnikanie nad vodou. Nájdite si dobrý dôvod na podnikanie, či už je váš segment požičovňa automobilov, predaj párty doplnkov alebo pogumovanie kovov.
Najčastejšie príčiny neúspechu podnikateľov
Vo svete podnikania koluje fáma, že približne 50% podnikateľov zlyhá počas prvého roku podnikania a až 95% novozaložených podnikov zlyhá do 5 rokov od začatia podnikania. Keď sa spýtate bývalého podnikateľa prečo jeho podnikanie zlyhalo, len zriedkakedy dokáže definovať dôvod. Väčšina neúspešných podnikateľov obviňuje banky, vládu alebo neschopnosť ľudí, s ktorými sa obklopili. Samozrejme existujú príklady, kedy sa stalo niečo, čo bolo mimo kontrolu podnikateľov, ale tieto prípady sú v menšine. Nemá zmysel pýtať sa neúspešných podnikateľov prečo boli neúspešní, pretože keby to naozaj vedeli, asi by boli schopní tú situáciu vyriešiť. Skôr by to vedeli ich zákazníci alebo obchodní partneri.
Možno si kladiete otázku, prečo by ste sa mali zaujímať o dôvody neúspechu podnikov, keď ste svoj vlastný podnik zatiaľ ešte nezaložili? V skutočnosti je to to najlepšie, čím sa môžete zaoberať, ak plánujte budúcnosť úspešného podnikateľa. Keď si nižšie uvedené faktory prečítate, zapamätáte a budete sa snažiť neurobiť rovnaké chyby, pravdepodobnosť úspechu vášho podnikania sa podstatne zvýši.
Začatie podnikania zo zlých dôvodov je zaručený neúspech
Keď sa opýtate samých seba prečo uvažujete o začatí podnikania, asi poviete niečo ako: ,,nechcem robiť na druhých”, ,,chcem si veci robiť po svojom”, ,,byť nezávislý bol vždy môj sen”, ,,podniká hocikto a takmer v každom odvetví napr. aj v pogumovaní kovov a preto to chcem tiež skúsiť “, ,,nemôžem si nájsť prácu, nič iné mi nezostáva “. Tieto dôvody na podnikanie však nie sú dostatočne silné na to, aby vám dali silu pokračovať aj v časoch, keď sa kumulujú ťažkosti a výsledky nie sú také, ako ste si predstavovali.
S OHĽADOM NA PODNIKANIE JE preto DOBRÉ PÝTAŤ sa nasledujúce otázky:
- O čo v živote usilujem? Prečo to chcem? Je to skutočne to, po čom túžim? Dá sa to dosiahnuť podnikaním?
- Mám k tomu predpoklady? Čo preto budem musieť urobiť? Čo ma to bude stáť?
- Dá sa to dosiahnuť aj inak? Ako? S kým?
- Čo daná činnosť prakticky znamená? Čo konkrétne budem musieť robiť? Ako dlho, ako často, v akom rozsahu, s akými obmedzeniami?
- Aké dopady to bude mať na ostatné veci, ktoré robím alebo chcem robiť (rodinu, koníčky, voľný čas)?